CATEGORII Analize de piaţă Bio şi organic Burse şi preţuri Comerţ alimentar Culturi profitabile Energie şi biocombustibili world population prospects the 2008 revision Fermieri de succes Furaje, seminţe, îngrăşăminte Legende din agribusiness Locuri de muncă Piaţa terenurilor Prognoze world population prospects the 2008 revision meteo Reţete de marketing Strategii de afaceri Subvenţii şi reglementări Surse de finanţare Utilaje şi tehnologii Viaţa la ţară PRODUSE alcool alune apă aronia world population prospects the 2008 revision bere biomasa bovine broccoli bumbac canepa carne cartofi castraveti caviar cereale world population prospects the 2008 revision ciocolata citrice ciuperci condimente dovleci floarea soarelui flori fructe grâu hamei icre internet inundatii investitii lactate lapte lavanda world population prospects the 2008 revision legume mandarine mere miere morcovi mustar nuci orez orz ouă ovăz pădure pâine pasari pepeni peşte pomicultura porci portocale porumb prepelițe produse bio rapiţă salvie secara sfecla soia statistica struguri tutun ulei vin zahar ARTICOLE TOP50 Exclusivităţi Galerie foto Video Analize Reportaje Anchete Interviuri Dezbateri Opinii EXTERNE Moldova Bulgaria Serbia Ucraina Ungaria Franţa Germania Italia Marea Britanie Olanda Polonia Rusia Spania Turcia Brazilia China India Indonezia Japonia SUA Australia EUROPA AFRICA AMERICA ASIA CĂUTĂRI afaceri agricole anunturi agricole asigurare agricola world population prospects the 2008 revision combina agricola world population prospects the 2008 revision credite agricole fonduri agricultura ministerul agriculturii producatori agricoli stiri agricole seminte agricole sera agricola subventii agricultura teren agricol tractoare agricole utilaj agricol TOPURI world population prospects the 2008 revision Citiri Comentarii Recomandări AUTORI agrointel.ro Daniel Befu Lucian Davidescu Mircea Marin Oana Timar Romulus Cristea Vlad Macovei world population prospects the 2008 revision ARHIVĂ ianuarie world population prospects the 2008 revision 2014 decembrie 2013 noiembrie 2013 octombrie 2013 septembrie 2013 august 2013 iulie 2013 iunie 2013 mai 2013 aprilie 2013 martie 2013 februarie 2013 ianuarie 2013 decembrie 2012 noiembrie world population prospects the 2008 revision 2012 octombrie 2012 septembrie 2012 august 2012 iulie 2012
Rusia își redeschide world population prospects the 2008 revision porțile pentru zece exportatori de citrice din Egipt
Comercianţii se întrec de ceva vreme în oferte tot mai diverse de produse aşa zis naturale inducând consumatorului ideea că au de-a face cu produse ecologice. În realitate, nu există echivalenţe corecte între un produs etichetat natural şi unul eco sau bio , de exemplu.
În schimb, nu există nicio diferenţă între termenii bio, eco, organic. Toţi aceşti termeni definesc world population prospects the 2008 revision acelaşi lucru, produse realizate conform legii, fără utilizarea substantelor chimice, fără intervenţii genetice şi în armonie cu natura şi mediul inconjurator, dar şi certificate de un organism autorizat.
Termenul natural sau 100% natural aplicat pe eticheta unor produse nu este decât o strategie de marketing, nu oferă neapărat garanţia unui produs de calitate şi cu siguranţă nu indică un produs ecologic. Legislaţia nu face referiri la etichetarea şi încadrarea world population prospects the 2008 revision produselor după categoria natural . Un produs marcat natural poate să conţină diverşi aditivi alimentari, coloranţi etc.
Termenul organic se utilizează pentru produse agroalimentare în spaţiul world population prospects the 2008 revision anglo-saxon. Termenul bio (de la biologic) înseamnă acelaşi lucru, fiind folosit în special în spaţiul franco-german. De exemplu, în SUA şi Canada world population prospects the 2008 revision se utilizează termenul organic, în spaţiul german – atît ecologic ( eco ), cât şi bio, iar în Italia sau Ungaria termenul folosit este de bio . În Romania, pe sigla de certificare scrie Agricultura Ecologica , cu prescurtarea ae .
Sigla naţională ,,ae , specifică produselor ecologice, alături world population prospects the 2008 revision de sigla comunitară sunt folosite pentru a completa etichetarea, în scopul identificării de către consumatori world population prospects the 2008 revision a produselor obţinute world population prospects the 2008 revision în conformitate cu metodele de producţie ecologică.
Aplicarea logoului UE pe produsele alimentare preambalate este obligatorie începând world population prospects the 2008 revision cu data de 1 iulie 2010. Utilizarea acestuia rămâne opţională pentru produsele importate. Folosirea logoului comunitar UE trebui să fie însoţită de indicarea locului de producere al materiilor prime agricole. world population prospects the 2008 revision
,,Agricultură ecologică , termen protejat world population prospects the 2008 revision şi atribuit de Uniunea Europeană României pentru definirea acestui sistem de agricultură este similar world population prospects the 2008 revision cu termenii ,,agricultură organică sau ,,agricultură biologică utilizaţi în alte state membre. Rolul sistemului de agricultură ecologică este de a produce hrană mai curată, mai potrivită metabolismului uman, în deplină corelaţie world population prospects the 2008 revision cu conservarea şi dezvoltarea mediului. Unul dintre principalele scopuri ale agriculturii ecologice este producerea de produse agricole şi alimentare proaspete şi autentice, prin procese create să respecte natura şi sistemele acesteia. world population prospects the 2008 revision
Pe world population prospects the 2008 revision durata întregului lanţ de obţinere a unui produs ecologic, operatorii trebuie să respecte permanent regulile stabilite în legislaţia comunitară şi naţională. Ei trebuie să-şi supună activitatea unor vizite de inspecţie, realizate de organisme de inspecţie şi certificare, în scopul controlului conformităţii cu prevederile legislaţiei în vigoare privind producţia ecologică. world population prospects the 2008 revision
Astfel, când discutăm de agricultura ecologică, în etapa de producţ
No comments:
Post a Comment