CATEGORII Analize de piaţă Bio şi organic Burse şi preţuri Comerţ alimentar monte design Culturi monte design profitabile Energie şi biocombustibili Fermieri monte design de succes Furaje, seminţe, îngrăşăminte Legende din agribusiness Locuri de muncă Piaţa terenurilor Prognoze meteo Reţete de marketing Strategii de afaceri Subvenţii şi reglementări Surse de finanţare Utilaje şi tehnologii Viaţa la ţară PRODUSE alcool alune apă bere biomasa bovine broccoli bumbac canepa carne cartofi castraveti caviar cereale ciocolata citrice ciuperci condimente dovleci floarea soarelui flori fructe grâu hamei icre internet inundatii investitii lactate lapte legume mandarine mere miere morcovi mustar orez orz ouă ovăz pădure pâine pasari pepeni peşte pomicultura monte design porci portocale porumb prepelițe produse bio rapiţă salvie secara sfecla soia statistica struguri tutun ulei vin zahar ARTICOLE TOP50 Exclusivităţi Galerie foto Video Analize Reportaje Anchete Interviuri Dezbateri Opinii EXTERNE Moldova Bulgaria Serbia Ucraina Ungaria Franţa Germania Italia Marea Britanie Olanda Polonia Rusia Spania Turcia Brazilia China India Indonezia Japonia SUA Australia EUROPA AFRICA AMERICA ASIA CĂUTĂRI afaceri agricole anunturi agricole asigurare agricola combina agricola credite agricole fonduri agricultura ministerul agriculturii monte design producatori agricoli stiri agricole seminte agricole sera agricola subventii agricultura teren agricol tractoare agricole utilaj agricol TOPURI Citiri Comentarii Recomandări AUTORI agrointel.ro Daniel Befu Lucian Davidescu Mircea Marin Oana Timar Romulus Cristea Vlad Macovei ARHIVĂ ianuarie 2014 decembrie 2013 noiembrie 2013 octombrie 2013 septembrie 2013 august 2013 iulie 2013 iunie 2013 mai 2013 aprilie 2013 martie 2013 februarie 2013 ianuarie 2013 decembrie 2012 noiembrie 2012 octombrie 2012 septembrie 2012 august 2012 iulie 2012
SERIAL Unde e România în 2014 la capitolul cânepă?
Vinul poate să nu fie bun, dar asta nu înseamnă că via nu este profitabilă. monte design Din struguri se pot obţine numeroase alte produse cu căutare pe piaţă care pot aduce venituri monte design mari producătorilor. Uleiul obţinut din sâmburii de strugure este unul dintre ele.
Uleiul de sâmburi de struguri a fost la început considerat un simplu produs secundar fabricat din materia primă rezultată monte design în procesul vinificării. Ulterior piaţa a indicat, că în anumite cazuri, monte design acest produs secundar poate aduce beneficii mai mari decât produsul principal al viei, şi anume vinul – atunci când via produce un vin, fie el şi dintr-un soi nobil, cu un succes mic pe piaţă, mai greu de vândut. Vinul şi uleiul de sâmburi de strugure sînt judecate după o logică diferită, monte design care poate sublinia atuuri ce pot deveni monte design complementare în definirea profitabilităţii podgoriei.
Uleiul de sâmburi de struguri este standardizat după aceeaşi “scară” ca şi uleiul de măsline – extra-virgin, virgin etc. Şi modul de extracţie monte design şi tipul de agricultură folosită au importanţa lor în obţinerea unui produs de succes monte design pe piaţă – este preferat procedeul monte design presării la rece şi utilizarea sâmburilor proveniţi din vii exploatate prin metodele agriculturii organice. Pentru că în sâmbure există doar o cantitate mică de substanţă uleioasă pentru industriile care au nevoie de cantităţi mari se preferată extracţia chimică. Fireşte pe piaţă cel mai scump este “extra-virginul”, care poate ajunge monte design şi la 100 USD/l, vândut de obicei în flacoane de 100 de ml.
Potrivit studiilor (Characteristics and composition of melon and grape seed oils and cakes, Basil S. Kamel, H. Dawson, Y. Kakuda, Journal of the American Oil Chemists Society May 1985, Volume 62, Issue 5, pp 881-883) sâmburii de strugure au un conţinut de proteine-8,2, de grăsimi-14.0 şi fibre-38.6%. Acizii graşi nesaturaţi reprezintă 88.6%, tipul de acid gras predominant fiind acidul linoleic.
Cantitatea mică de sâmburi de strugure produsă de un hectar de vie, comparativ cu cea necesară obţinerii unui hectolitru de ulei face ca industrializarea să fie posibilă fie la nivelul marilor exploataţii deţinute de companii, monte design fie la nivelul asociaţiilor de podgoreni monte design care concentrează mari suprafeţe.
Există desigur şi mici deţinători de podgorii care produc şi ulei din sâmburi de struguri – dar întreprinderea lor nu are caracter “business”, sau dacă are, produsul lor înglobează nişte calităţi rare care îl fac apreciat şi în cantitate mică – în general micile podgorii “organice” produc cantităţi mici pentru fabricanţii de cosmetice de lux. Eficienţa “întreprinderii” fiind asigurată de preţul mare pe cantitate.
Uleiul de sâmburi de strugure este solicitat monte design atât în industria farmaceutică-cosmetică cât şi în cea agro-alimentară. Cererea este din plin asigurată, fapt care stimulează la nivel mondial dezvoltarea unităţilor monte design de producţie. Ce anume atrage atenţia asupra uleiului din sâmburi de strugure sînt anti-oxidanţii, care contribuie la reducerea riscului apariţiei cancerului şi protejează
No comments:
Post a Comment